ipsykopatenshander.blogg.se

INLEDNING

Kategori: Inledning

 
 
"Men vart har du fått detta ifrån? Han är ju en romantiker, omtänksam och trevlig på alla sätt och vis, jag önskar att jag hade haft en make som du, har du blivit knäpp? "
 

Emma 30 var gift med en man som vänner, bekanta och släktingar beskrev som världens trevligaste man. Men mot sin hustru var han en tyrann - våldsam, drogad, kontrollerande, ständigt otrogen och manipulativ. Efter 6 år lyckades Emma efter ännu ett snedsteg från maken få hjälp att ta sig ur helvetes relation. Det var nu eller aldrig. Hon samlade på sig mod med hjälp av myndigheter och tog chansen - idag lever hon under mordhot, trakasserier, kränkningar och rädlsa och en kamp om sina två barn som är kvar i psykopatens grepp.
 

 
Jag önskar att jag hade vetat slutet, jag önskar att jag kunnat våga berätta sanningen tidigare, jag önskar att jag gått ifrån vid första snedsteget, jag önskar att jag valt en annan pappa till mina barn, jag önskar att jag aldrig hade stött på psykopaten, som förändrat mitt liv och skadat min själ för resten av mitt liv.
 
När uppbrottet väl kom, så var det för sent. Skyddsnätet han jobbat på i alla år hade fyllt sin funktion, jag var inte offret i andras ögon. Hur kunde jag anklaga en sådan oskyldig person som är så social och trevlig? Det stämde inte alls överens med mina historier. Vad som händer bakom stängda dörrar, stannar bakom stängda dörrar. Det är nu resan började på riktigt. Att finna mod och kraft ur en person som under flera år misshandlats psykiskt och blivit nedbruten mentalt. Att sitta fast i psykopatens grepp gör att offret kommer att få ta på sig den största utmaningen någonsin, att stanna i psykopatens grepp är livsfarligt, det finns bara en utväg om du vill börja leva - frigör dig ur psykopatens händer. 
 
 
 
 
I denna blogg kommer verkliga händelser att tas upp. Fakta om psykopater,  hur man gör för att frigöra sig från psykopaternas grepp. Jag som skriver är anonym och tänker så förbli så länge jag lever under mordhot och Emma i mina berättelser är ett påhittat namn. Syftet med bloggen är att få andra kvinnor att finna styrka och mod att komma ur farliga relationer. Det finns ett liv på andra sidan, ett liv ni förtjänar. All heder åt er som gått igenom detta helvete, ni har gjort ett förbaskat bra jobb <3
 
 

Kommentarer

  • Sussi säger:

    När jag läst det här blir jag ledsen men åxå förvissad om att människan ofta kvinnan har oanade krafter - krafter som kan hjälpa henne till ett nytt och bättre liv . Lycka till med ditt nya liv önskar dej All lycka .

    2013-03-21 | 18:38:25

Kommentera inlägget här: