ipsykopatenshander.blogg.se

Emma "berättar"

Kategori: Emma berättar


Hur kunde du älska denna människa? Varför stannade du kvar?

Ni som ställer dessa frågor har aldrig någonsin älskat och levt med en psykopat, lyllo er och jag hoppas ni aldrig stöter på dessa 3 % som är psykopater i detta avlånga land. Kunde jag så skulle jag skydda er alla mot dessa monster, men det går inte. Dom går fritt där ute, svårt att sätta dit dom, för är det någonting psykopater kan så är det att manipulera. Empati och sympati saknas och dom kör över alla i sin väg för att skydda sitt egna rykte. Jag förmodar att många försökt hävda sig och gå emot en psykopat. Har det gått bra? Det enda man kan göra är att fly, illa kvickt och hoppas på det bästa. Att ständigt leva med frågan om man klarar detta är en fråga jag önskar inte fanns. Att dessutom barn är inblandad och som ska skyddas till 100 % försvårar alltid situationen att fly. Varför är det alltid offren som får fly, detta moment 22.....
 
Dom flesta vet känslan av att bli kär, man är tokig och galen, man tänker inte klart. Efter ett tag går det över till närhet, lojalitet, tillit, ömhet, gemenskap och tillslut äkta kärlek. Med en psykopat händer inte detta. Med en psykopat kraschlandar förälskelsen. Drömmen blir mardröm. Sockervaddsdrömmarna psykopaten byggt upp slåss ut av otroheter, dubbelliv, kriminalitet, beroenden och framförallt av dagliga lögner. Den människa du tror dig ha lärt känna finns inte, det är en illusion du levt med. En psykopat nosar sig fram till sina offer, när han hittat din svaga punkt så slår han till, och då går det fort. Från första ögonkastet till romantik sker oftast på en dag, och du faller, och du faller hårt. Ovetandes om att din svaga punkt är länken in i helvetet.

Vem faller inte för en som blåser in sockervadd  i dina tankar, tänder ett magiskt hopp inom dig, ett hopp som skimrar och glöder. Du blir lovad guld och gröna skogar och blir behandlad som om du vore en prinsessa och gudinna. Världen kretsar runt dig och du blir smickrad. Du är helig och den underbaraste varelse som någon skådat, du är perfekt och behandlas som den prinsessa du är. Eller? Detta är ord - detta är lögner. Tänk om du visste vad som skedde på sidan av. Men du är fast. Du är fast i psykopatens grepp och med tiden så är du så instängd och manipulerad, du går med på psykopatens orimliga krav, för du älskar honom. Du undviker andra människor, för du har det ju så bra där hemma. Där du hör hemma. Du får smicker och beröm för den fantastiska mamma du är, du är grym på det du gör. Där hemma. Någon annanstarns platsar du inte. Du behöver inte annat, än det psykopaten ger dig.

Efter dag in och dag ut med slit med barnen och hushållet, då vill man höra "jag hjälper dig hjärtat, jag gör allt för dig" och man tror man uppskattar att man inte ens får åka iväg på affären eller gymmet. Det är ju så underbart att leva med någon som gör allting för en? Matkassarna som utan att kliva utanför dörren kom till en, träningen som skedde i källaren för att slippa ta sig utanför dörren. Kompisar som kom på besök för psykopaten är ju så underbar och ringt runt till mina älskade vänner för att jag skulle få spontanbesök. Han tog tag i att hålla kontakten med mina vänner så jag slapp tänka på den biten själv. Han är ju för underbar som donar så för mig ..... det finns så många olika scenarion där snällhet vänds mot en helt skev bild på normalisering. Kontrollerad? Jag? Nääääää jag har världens underbaraste make som ställer upp på mig. Det var min normalisering. Jag förstod aldrig. Så många läkarbesök och depressioner, men jag kunde aldrig sätta fingret på vad det var. Jag hade ju det så bra. Han skjutsade ju t.om från dörr till dörr när jag skulle på mina läkarbesök, han var så rädd om mig. Ju svagare jag blev desto lättare var jag att hantera för psykopaten. Att otroheter kom på tal genom nätet, det var inget jag lyssnade på. Folk var så avundsjuka på våran perfekta familj. Han var högt uppsatt i sina branscher, en riktig drömkarl. Såklart uppkom avundsjuka, min make skulle aldrig göra något så dumt. Jag var ju hans prinsessa och himmelrike. Jag var hans allt och jag älskade denna perfekta make så förbaskat mycket.
 
Så, varför stannade jag kvar?
Det vet alla svaret på som levt med en psykopat, det går inte att förklara förrän man sitter där själv. Man äger inte sin egna hjärna, den har psykopaten tagit kontroll över helt. Den du var, finns inte längre......
 
 
 
 

Kommentarer

  • Klara säger:

    Äntligen har någon satt ord på det jag inte kunnat, varför stannade jag kvar? är den frågan jag fått jämt o ständigt. Jag har inget svar på de, jag var bara där, oförmögen att ge mig av från "drömmen" som kanske skulle bli sann, ständigt försökte få honom att bli drömprinsen som ibland tittade fram ur mörkret.

    2016-03-07 | 07:46:55

Kommentera inlägget här: